خاتم: کمیته حقوق شهروندی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی شهروندی به ریاست عطایی سرپرست فرمانداری خاتم در محل فرمانداری تشکیل گردید.

غلامرضا عطایی سرپرست فرمانداری خاتم در این جلسه تصریح کرد که در تمامی جوامع انسانها در قبال یکدیگر از حق و حقوقی برخوردار می باشند و در دین مبین اسلام انسان بر انسان و انسان بر حیوانات دارای حقوقی است که در این مورد آیات و روایات متعددی آورده شده که باید به آن توجه نمود.


وی در ادامه با اشاره به مواردی از حقوق شهروندان افزود مسائل و موضوعاتی که در یک شهر و جامعه زندگی را بر مردم سخت کرده و مانع آسایش مردم می شود از نظر اسلام حرام می باشد به عنوان مثال انواع موسیقی های مبتذل در مراسمات عروسی و یا انجام حفاری ها در خیابان ها و اصلاح نکردن به موقع آن باعث وارد شدن خسارات روحی روانی و مالی به مردم می گردد که باید به این موضوعات مد نظر قرار گیرد تا خللی در آسایش مردم پیش نیاید.


سرپرست فرمانداری خاتم در پایان با اشاره به دستورالعمل تشکیل کمیته شهر وندی و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و کارشناسان ، نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد دستگاه ها و نهاد های مختلف در حوزه رعایت حقوق شهروندی در چهارچوب طرح تکریم ارباب و رجوع و ... را از جمله برنامه های این کمیته عنوان و خواستار رعایت موارد مذکور گردید.


لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد کلیه ادارات نسبت به فعال نمودن ستاد های امر به معروف و نهی از منکر ،حذف روابط و جایگزین نمودن ضوابط ، برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی و ....اقدام نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا